Számos GeForce GTX kártya kapott DXR támogatást

A játékosok körében már jó pár éve az NVIDIA a favorit, hiszen az AMD nem sok valódi újdonságot dobott piacra az RX széria bevezetése óta, miközben az NVIDIA több nagy fejlesztést is elérhetővé tett. A legutolsó nagy dobásuk egyértelműen az RTX szériával érkező számos újítás volt, melyek között helyet kapott a DXR (DirectX Raytracing) is.

Egy ideig úgy tűnt, hogy akik a számos új technológiát magukénak szeretnék tudni, azoknak muszáj lesz a legújabb RTX kártyák közül választani, aztán megváltoztak a dolgok, hiszen számos újítást hoztak be egy-egy frissítéssel a frissebb GeForce GTX kártyákhoz. Ez az RTX-re akár még a GTX 1000-es szériáról is váltó felhasználók számára elég nagy blama, de rengeteg játékos örülhet, hiszen az előző széria tagjai a mai napig kiszolgálják a legtöbb játékost.

A múlt hét folyamán közzétett legfrissebb GeForce driver ismét egy új funkcióval látott el számos korábbi modellt, hiszen a már említett DXR (DirectX Raytracing) támogatást hozta el. Egészen pontosan a GeForce GTX 1660 Ti, GTX 1660, GTX 1080 Ti, GTX 1080, GTX 1070 Ti, GTX 1070, és GTX 1060 6GB modellek kapták meg a támogatást, vagyis a 3GB-os GTX 1060 például már nem. Ez valamilyen szinten érthető, hiszen szükség van az erőre a technológia játszható minőségű prezentálásához.

Mivel az említett modellekből hiányoznak a dedikált új funkciót működését biztosító RT vagy éppen Tensor magok, ezért az NVIDIA jobb híján itt a CUDA magokra tette rá az extra terhet, ezért értelemszerűen az erősebb kártyákkal jobb élményt érhetünk el. Az NVIDIA néhány saját mérési eredményt is közzétett, melyek alapján igencsak kompromisszumképesnek kell lennünk a DXR-t bekapcsolva, hiszen a gyengébb modellekkel . A támogatott játékok között egyébként olyan, jelenleg is népszerű címeket találunk, mint például a Battlefield V vagy a Metro: Exodus.

Néhány mérési eredmény az NVIDIA embereitől:


Kapcsolódó cikkek

Close
Close