Hivatalosan is bemutatkozott az NVIDIA GeForce GTX 1650

A korábbi híreknek megfelelően az április 22-vel kezdődő héten, egészen pontosan pedig néhány órája leplezte le hivatalosan új, alsó-középkategóriás grafikus kártyáját az NVIDIA, mely a GeForce GTX 1650 nevet viseli és ahogy arra számítani lehetett, főként a korábban igen sikeres GTX 1050, GTX 1050 Ti, valamint GTX 1060 3GB hármasát hivatott leváltani.

Az új kártya is a gyártó Turing architektúrájára épül, de természetesen hiányoznak belőle többek között az RTX-hez (real-time raytracing) szükséges kiegészítő elemek, tehát az RT és a Tensor magok. Magát a kártya alapját egy 12nm-es TU117 egység adja és ez a modell lesz a legkisebb Turing-ra épülő NVIDIA megoldás.

A 896 CUDA maggal nem szokás büszkélkedni, de azért nem olyan rossz a helyzet, pláne ha hozzárakjuk a 128-bites, 8Gbps sebességű GDDR5 memóriát, amelyből 4GB áll majd a játékosok rendelkezésére. Az órajelek tekintetében a gyári adatok szerint 1485MHz-es alap és 1665MHz-es Boost értékekről beszélünk. Nem készül belőle NVIDIA-féle referenciamodell, így a gyártók egy-egy alap változat mellett egészen biztosan piacra dobnak majd kissé felhúzott változatokat is, de olyan nagy mozgásterük vélhetően a partnereknek sem lesz.

Ha ellenfelet szeretnénk neki állítani a túloldalról, akkor leginkább az AMD Radeon RX 570 4GB jöhet szóba, mely jóval régebbi kártya. Ezek alapján a 150 dolláros ajánlott ár nem vészes és egészen jó ár/érték arányú, főként 720p és 1080p felbontással operáló kártyáról beszélhetünk, mely a népszerű eSport játékok többségéhez például kifejezetten elég lehet.

A bejelentés után nem sokkal már elkezdtek szállingózni a partneri bejelentések, így hamarosan az ASUS kínálatáról is beszámolunk majd nektek.

Kapcsolódó cikkek

Close
Close